REGULAMIN II WIOSENNEGO KONKURSU NA MINIATURĘ
SZKOŁY MUZYCZNEJ I STOPNIA IM. J. ŁUCIUKA W MIKLUSZOWICACH
16 maja 2018 roku
Szkoła Muzyczna I stopnia im. Juliusza Łuciuka Mikluszowicach ogłasza II Wiosenny Konkurs na Miniaturę,
który odbędzie się w budynku szkoły dnia 16 maja 2018 roku na scenie koło sali fortepianowej. Godzina konkursu wraz z harmonogramem zostanie podana najpóźniej do 7 maja 2018.
-
CELE KONKURSU
Szkoła organizuje Konkurs, aby zachęcić uczniów do prezentacji swoich umiejętności instrumentalnych, przygotować ich do konkursów pozaszkolnych oraz stworzyć możliwość wspólnego muzykowania i wymiany doświadczeń zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli. Konkurs ma stworzyć okazję do promowania muzyki różnych kompozytorów oraz zachęcić uczestników do pogłębiania swoich umiejętności poprzez współzawodnictwo.
-
ZGŁOSZENIE I WARUNKI UCZESTNICTWA
Konkurs jest otwarty dla każdego ucznia szkoły zgłoszonego przez pedagoga instrumentu głównego w nieprzekraczalnym terminie do 27 kwietnia 2018 roku. Zgłoszenia dokonuje nauczyciel poprzez wpis na listę dostępną w pokoju nauczycielskim, w którym należy czytelnie uwzględnić imię i nazwisko uczestnika, klasę, imię i nazwisko nauczyciela, wykonywany program wraz z kompozytorem, oraz szacowany czas trwania występu.
-
PROGRAM I UCZESTNICTWO
Podczas jednoetapowych przesłuchań konkursowych należy wykonać utwór dowolny (kompozycję oryginalną lub opracowanie) solo, z towarzyszeniem fortepianu lub w zespole kameralnym. Program należy wykonać z pamięci (za wyjątkiem zespołów kameralnych u których dopuszcza sie wykonanie z nut).
Konkurs przeprowadzony będzie w trzech grupach wiekowych:
Grupa I – uczestnicy klas I-III cyklu 6 letniego oraz I-II cyklu 4 letniego
Grupa II – uczestnicy klas IV-VI cyklu 6 letniego oraz III-IV cyklu 4 letniego
Grupa III – zespoły kameralne
Występ każdej grupy zakończony będzie przerwą przeznaczona na obrady jury.
Uczestnicy poszczególnych grup wystąpią w kolejności alfabetycznej.
-
JURY I KRYTERIA OCENY
W jury Konkursu zasiądą:
p. dyr Magdalena Siudyszewska-Dumicz – przewodniczący
p. mgr Ewa Wojsław-Bober
p. mgr Jakub Sztencel
Decyzje jury będą ostateczne i niepodważalne.
Komisja oceniać będzie m.in :
-
technikę (intonację, umiejętności gry na instrumencie),
-
dobór repertuaru i interpretację kompozycji,
-
ogólny wyraz artystyczny,
-
współpracę z akompaniatorem (jeśli utwór będzie wykonywany
z towarzyszeniem fortepianu), -
współpracę zespołową ( w przypadku zespołów kameralnych)
-
umiejętność zachowania się na scenie,
-
kontakt z publicznością.
-
WYNIKI KONKURSU I NAGRODY
Konkurs zakończony będzie ogłoszeniem wyników, wręczeniem dyplomów, nagród oraz Koncertem Laureatów o czym decyduje jury.
W przypadku bardzo dużej liczby uczestników wyniki mogą zostać podane najpózniej do dnia następnego.
Uczestnictwo w Koncercie Laureatów jest obligatoryjne dla nagrodzonych i akompaniatorów.
Laureaci otrzymają dyplomy oraz nagrody ufundowane przez Radę Rodziców oraz pozyskanych sponsorów.
Poza nagrodami głównymi komisja może przyznać wyróżnienia.
-
PUBLICZNOŚĆ I REJESTROWANIE PRZESŁUCHAŃ
Konkurs jest otwarty dla publiczności. Aby zapewnić uczestnikom atmosferę skupienia i ciszę podczas występów, może być rejestrowany wyłącznie
przez organizatora.